Maszyny rolnicze narażone są na niekorzystne warunki atmosferyczne. To wszystko negatywnie wpływa na stan ich karoserii. Dlatego też ważne jest, aby od czasu do czasu ciągnik odświeżyć, a tym samym zabezpieczyć go przed działaniem czynników zewnętrznych. Aby jednak odmalowanie ciągnika przyniosło zamierzone efekty, konieczny jest właściwy dobór farby.

Wybór farby do ciągnika

Na rynku dostępne są różne farby do maszyn rolniczych. Wybór ten konkretnej uzależniony jest od wielu czynników. Nie ma co jednak ukrywać, że jednym z tych czynników jest czynnik ekonomiczny. Nikt nie chce bowiem wydawać zbyt dużo środków finansowych na farbę do pomalowania ciągnika. Jest to zrozumiałe, jednak pamiętać trzeba o tym, aby nie wybierać farb najtańszych, czyli takich, które z jakością nie mają nic wspólnego. Efekt malowania taką farbą nie będzie trwały, a co więcej w żaden sposób nie zabezpieczy ciągnika. Już po dość krótkim czasie znów widoczna będzie korozja. Koniec końców ciągnik znów będzie trzeba pomalować i znów wydać pieniądze na farbę. Lepiej jest postawić na specjalistyczne produkty do malowania maszyn rolniczych.

Trwała i odporna farba do ciągnika

Dobre farby do maszyn rolniczych (https://farby-rolnicze.pl) to takie, które są odporne na uszkodzenia mechaniczne, substancje chemiczne i warunki atmosferyczne. Dlatego dobrym wyborem będzie wybór emalii epoksydowych, akrylowych lub innych emalii bazujących na żywicy. Zdecydowana większość z tego rodzaju farb musi być wymieszana z utwardzaczem. Pamiętać należy tu o zachowaniu odpowiednich proporcji. W tym celu dokładnie należy stosować się do zaleceń producenta. Oczywiście farby do maszyn rolniczych muszą cechować się również estetyczną kolorystyką. Na rynku dostępne są farby pasujące kolorystycznie do niemal każdego modelu ciągnika. Dlatego nie powinno być z tym żadnego problemu.

Podkład

Malowanie ciągnika to nie tylko nałożenie farby. Niestety wiele osób o tym zapomina. A konkretnie zapomina o nałożeniu podkładu. Tymczasem jest to niezwykle ważne. Do wyboru są różne farby podkładowe. W zależności od stanu ciągnika wybrać można podkład tlenkowy, antykorozyjny lub penetrujący. Pierwsze dwa rodzaje podkładów stosuje się w przypadku maszyn rolniczych, na których nie ma śladów rdzy. Natomiast w przypadku ciągników, na których rdza jest już obecna zastosować należy podkład penetrujący.